TAJEMNICZA WYSPA- autor mgr BarbaraToczek |
Zajęcia odbywały się 2 razy w miesiącu. Czas trwania poszczególnych zajęć to ok. 30 minut. Zajęcia rozpoczynały się zabawą integracyjną w formie improwizowanej podróży na Tajemniczą Wyspę różnymi środkami lokomocji – pociąg , samolot, statek, rower….. . Po przybyciu na miejsce dzieci obserwowały zjawiska demonstrowane przez nauczyciela. Po rozmowie, wyciągnięciu wniosków /burza mózgów/ dzieci wykonywały samodzielne doświadczenia /praca indywidualna lub w małych zespołach/ pod okiem nauczyciela. Rodzice dzieci na pierwszym zebraniu oddziałowym zostali zapoznani ze szczegółami prowadzonej innowacji. Innowacja wprowadzona była w trzech etapach: Pierwszy etap – październik 2015 r. Etap przeznaczony na przygotowania. Podczas zajęć dzieci z pomocą nauczyciela przygotowywały chorągiewki do oznaczania skrywanych na wyspie tajemniczych miejsc /zdobywanych doświadczeń/ oraz projektowały paszporty Małego Podróżnika. Przedszkolacy uczestniczyli w pierwszych zabawach badawczych. Drugi etap - listopad 2015 r.- maj 2016 r.: Dzieci uczestniczyły w zajęciach wg ustalonego harmonogramu, obserwowały, doświadczały i eksperymentowały, na bieżąco uzupełniały paszporty Małego Podróżnika. Trzeci etap - czerwiec 2016 r.: Miesiąc zakończenia innowacji. Pierwsze zajęcie przeznaczone były na ostatnie doświadczenia i uzupełnienie paszportów. Drugie zajęcie miało charakter podsumowujący innowację. Uczestniczyli w nim rodzice i zaproszeni goście. Dzieci w trakcie spotkania zaprezentowały zdobytą wiedzę i wykonane przez siebie paszporty „Małego Podróżnika”. Przedszkolakom uroczyście wręczono odznaki „Mały Odkrywca Tajemnic”. |