27 marca odbyły się w naszym przedszkolu kolejne zajęcia realizowane w ramach „Dnia Twórczej Aktywności - Niecodzienna wyprawa” - o tematyce „Podróż do Krainy Szczęścia”.
Na początku zajęć dzieci z oddziału „Słoneczek” powitały się zabawą pt. „Iskierka radości”. Następnie nauczycielka zaprosiła dzieci na wycieczkę do „Krainy Szczęścia”, różnymi środkami lokomocji przy piosence „Co mi się śniło? Najpierw dzieci rozmawiały co to jest szczęście?, kiedy dzieci są szczęśliwe? – później dopasowywały obrazki i sylwety chłopca i dziewczynki do napisu „Pani Dobroć i Pan Gniew”.
Następnie nauczycielka zaprosiła dzieci do podróży samolotem, po wylądowaniu dzieci odnalazły czarodziejski worek, który był pierwszym zadaniem do wykonania – trzeba było rozpoznać przedmioty po dotyku, po podróży łodzią dzieci w czarodziejskim worku odnalazły jajka niespodzianki, w których ukryte były zagadki, a po przelocie balonem dzieci odnalazły w czarodziejskim worku sylwety dinozaurów, zajączków, owoców i trzeba było je poukładać wg kolorów.
Po podróży pociągiem dzieci w czarodziejskim worku odnalazły lusterka i miały wymyślić różne minki [ smutne, wesołe, groźne, płaczliwe, smutne itp. ]. Natomiast po jeździe samochodem w czarodziejskim worku odnalazły prezenty dla misia oraz obrazki z biedronkami i kredkami – zadaniem dzieci było ułożyć prezentów od największego do najmniejszego oraz dopasować kolory kredek do biedronki.
Na koniec wycieczki dzieci przechodziły przez czarodziejski tunel i namiot, gdzie wybierały sobie maski zwierzątek, postaci bajkowych –następnie nauczycielka zaprosiła dzieci do tanecznej zabawy w kole, kółeczkach, w parach. Dzieci w wspaniałych humorach, pełne radości i zadowolenia dotarły do krainy szczęścia, w której nauczycielka wszystkim dzieciom wręczyła czerwone serduszka i podziękowała za wspaniałą zabawę.
Grupa „Żabek” w tym dniu wybrała się w „Podróż do krainy szczęścia” – dzieci próbowały poznać sposób poszukiwania szczęścia i dostrzegania go w codziennych sytuacjach. Podawały własne pomysły rozumienia pojęcia „szczęścia”.
Rozpoznawały stany emocjonalne na podstawie piktogramów, brały udział w zabawie „Lubię Cię, bo…”– integracja grupy. Rozwijały umiejętność współpracy w zespole i podejmowania wspólnych decyzji w zabawie „Barwy szczęścia” oraz „Mam przyjaciela”.
Same starały się stworzyć przyjazną atmosferę „Pajęczynka przyjaźni” - podkreślenie znaczenia przyjaźni na drodze do szczęścia. Tańczyły przy piosence „Gdy wesoły jesteś…”. Na koniec zajęć uczestniczyły w zabawie plastycznej „malowanie nitką” – kształciły sprawność manualną oraz poczucie estetyki.
TO BYŁ WSPANIAŁY DZIEŃ
|