Wiadomości

Poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Przyjaciele Pszczół

 

 

AKADEMIA PSZCZÓŁ

 

      W naszym przedszkolu podejmujemy wiele działań mających na celu zapoznawanie dzieci ze światem przyrody i kształtowanie postaw związanych z ochroną na­turalnego środowiska.

     W 2013r. włączyliśmy się do akcji „ Z Kujawskim Pomagamy Pszczołom”. Zajęcia in­spirowane scenariuszami bardzo spodobały się dzieciom i nauczycielom. Postanowiliśmy konty­nuować działania związane z poznawaniem Rodziny Pszczołowatych przystępując do KON­KURSU pod nazwą "Akademie Przyjaciół Pszczół ".

      Cały marzec pracowaliśmy metodą projektu „ Z Mają i Guciem poznajemy pszczoły”.

W salach zorganizowaliśmy Akademie Pszczół: dzieci gromadziły pomoce: obrazki, książki i encyklopedie przyrodnicze, historyjki, maskotki pszczół, wiersze i piosenki o pszczołach.

 

    

 

      Zajęcia, inspirowane propozycjami organizatora konkursu, wprowadzały dzieci w świat Rodziny Pszczół i przybliżały temat znaczenia pszczół dla człowieka i naturalnego środowiska.

 

 

      Dzieci, z pomocą pacynek- Mai i Gucia założyły i prowadziły w kącikach przyrody hodowlę roślin, konstruowały gry- ściganki „Razem z pszczółkami chronimy przyrodę”, wykonywały pszczółki z rolek po papierze toaletowym i butelek plastikowych oraz techniką origami półpłaskiego koła, robiły ule z pudełek oraz plastry miody z trapezów, malowały portrety pszczołowatych. Dzieci zapoznały się z historyjką „Jak powstaje miód” i powiedzeniem „Pracowity jak pszczółka”, tworzyły opowiadania o pszczołach.

 

 

 

 

 

 

 

     Przedszkolacy poznali utwory jak np.: C. Lewandowskiej „ Wielkie prace małej pszczółki”, M. Abraszewskiej „ Bajka o odważnej pszczole”, wiele wierszy i piosenek.

      „Pszczółki” towarzyszyły dzieciom podczas zabaw rytmiczno-ruchowych, ćwiczeń graficznych, spacerów oraz zorganizowanych małych uroczystości: Dzień Słońca z kolorem żółtym / dzieci poprzebierane - bal pszczółek/, Korowód Zielonych z okazji powitania wiosny /dzieci rozdawały przechodniom ulotki „Chrońmy pszczoły”/, Quiz międzyoddziałowy- dzielenie się zdobytą wiedzą na temat życia pszczół.

 

  

 

     Ciekawą formą pracy były spotkania z gośćmi: z sołtysem wsi, z pszczelarzem, z bibliotekarką – dzieci oglądały strój pszczelarza, obserwowały wnętrze ula, kosztowały miód i poznawały jego właściwości lecznicze, dowiedziały się co można zrobić z wosku pszczelego.

 

       

 

Nasze dzieci wiedzą, że trzeba chronić pszczoły.