Wiadomości

Poniedziałek, 16 grudnia 2013

Dzień Twórczej Aktywności

 

Dnia 16 grudnia w naszym przedszkolu odbyły się zajęcia w ramach Dnia Twórczej Aktywności Zabawy z poezją Brzechwy i Tuwima – w tym miesiącu bawiliśmy się z wierszem J. Tuwima pt. „Lokomotywa”.

 

Najmłodsze przedszkolaki, grupa „Słoneczek” po wysłuchaniu wiersza wesoło bawiła się przy piosenkach pt. „Jedzie pociąg”, oraz „Wesoły pociąg” wg Klanzy, utrwalając szybkie i sprawne ustawianie się w pociąg, czy tworząc rzędy. Dzieci w trakcie zajęć poszerzyły swoją wiedzę na temat pociągów poznały jakie są rodzaje pociągów, oraz utrwaliły informacje dotyczące tego kto pracuje przy obsłudze pociągu. Następnie dzieci słuchając po raz kolejny wiersza dobierały w wielkim skupieniu do poszczególnych wagoników ich zawartość. Na koniec dzieci ozdabiały wg własnych pomysłów swoje lokomotywy, tworząc ciekawe prace plastyczne.

 

 

 

          Grupa „Kaczuszek” po wysłuchaniu utworu  „Lokomotywa” podzielona na dwa zespoły wg kolorów szarf, utworzyły dwa pociągi. Rytmicznie powtarzały wyrazy dźwiękonaśladowcze, ćwicząc aparat mowy. Następnie odgadywały nazwy i rozpoznawały treść ilustracji  ( pociąg osobowy, towary, wagony, peron, stacja ) – słownictwo związane z koleją. Dzieci 5-letnie rozpoznawały poznane litery w podpisach i próbowały odczytać niektóre wyrazy. Następnie brały udział w zabawie ruchowej przy piosence „Jedzie pociąg z daleka”. Na sygnał pociągi zatrzymywały się  a dzieci – „wagony”  kolejno odliczały się, zamieniając się miejscami wg wskazanej cyfry.  Później „Kaczuszki” ćwiczyły słuch fonematyczny oraz logiczne myślenie w zabawie „Jedzie pociąg naładowany towarem na głoskę …”  Na zakończenie zajęć pracując w grupach układały na dywanie  pociągi z mozaiki  geometrycznej oraz z patyczków.  

 

 

 

„Żabki” – najstarsza grupa w przedszkolu z wielką radością uczestniczyły w dniu aktywności. Dzieci wysłuchały recytacji nauczyciela wg utworu Juliana Tuwima pt. „Lokomotywa” ilustrowanego obrazkami. Następnie rozmawiały o różnych rodzajach pociągów i ich przeznaczeniu. Tworzyły zdania do danego obrazka, tworzyły wspólnie opowiadanie o wycieczce Tomka pociągiem. Następnie nauczycielka zaprosiła  przy dźwiękach muzyki do zabaw ruchowych w pociągi z wykorzystaniem chusty animacyjnej, kolorowych krążków, tuneli oraz semaforów. Na koniec wspaniałej zabawy dzieci wspólnie z panią stworzyły wagony i  lokomotywę z kartonowych pudełek oklejając je kolorową bibułą i różnorodnymi ornamentami. Następnie wspólnie podróżowały swoim pociągiem po całej sali.