Gdy wejdziesz do naszego przedszkola zobaczysz kolorową galerię przedstawiającą twórcze prace dzieci.


Czytając informacje w kąciku dla rodziców dowiesz się co ciekawego dzieje się w placówce, czym zajmują się dzieci i jakie zdobywają umiejętności.

   


Kierując wzrok na ścianę w szatni zobaczysz plakat, który jest nie tylko jej ozdobą ale informacją o tym, że w naszym przedszkolu na co dzień dzieci otoczone są ochroną, troskliwą opieką i respektowane są ich prawa.

Staramy się poznać każde dziecko poprzez rozmowy z rodzicami i prowadzone obserwacje, dostosowujemy metody pracy do możliwości dzieci, a tematy zajęć do nich zainteresowań. Stwarzamy przedszkolakom sytuacje do podejmowania decyzji i dokonywania wyboru. Uczymy miłości, szacunku dla siebie i innych.

Przedszkole zaspakaja potrzeby dzieci i dąży do tego, aby dzieci były:
Bezpieczne
Samodzielne
Tolerancyjne
Akceptowane
Ciekawe świata
Gotowe do niesienia pomocy
Wrażliwe
Rozumiejące potrzeby innych
Przestrzegające zasad funkcjonowania w grupie
Szanujące wspólne dobro
Nauczyciele organizują otoczenie dzieciom tak, aby mogły poznawać swoje prawa i obowiązki:
- Planowane zajęcia i tematy kompleksowe;
- Czytanie utworów literatury dziecięcej dotyczącej tematu;
- Funkcjonowanie Kodeksu Przedszkolaka;
- Praca z Drzewem Dobrych Manier;
- Spotkania z „Agresikiem”;
- Praca z książką;
- Obchodzenie Urodzinek Dzieci;
- Organizacja uroczystości i przyjmowanie gości;
- Realizacja programów edukacyjnych;
- Wystawy prac dzieci pod hasłem „ Znamy Swoje Prawa”.

PRAWA DZIECKA
Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni, Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los odmienić,
Stworzyli dla was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta - Spróbujcie dobrze zapamiętać!

(artykuł 33,34 i 36 Konwencji o Prawach Dziecka)

(artykuł 13,15,16 i 17 Konwencji o Prawach Dziecka)

(artykuł 19,28,34,36 i 37 Konwencji o Prawach Dziecka)

(artykuł 9 i 10 Konwencji o Prawach Dziecka)

(artykuł 16 Konwencji o prawach Dziecka)

(artykuł 2,3,4,22,23, i 30 Konwencji o Prawach Dziecka)
Tak się tu w wiersze poukładały
Prawa dziecka na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej jak umiecie.
Na podst. Konwencji o Prawach Dziecka
Marcin Brykczyński „Pętliczek”
|