Głównym założeniem tej formy edukacji było rozbudzenie ciekawości środowiskiem przyrodniczym. Dzieci poprzez różne zabawy taneczne, zręcznościowe, ruchowe jak i działanie praktyczne i edukacyjne poznawały prace ogrodnika. Poza jego obowiązkami, dzieci poznały również narzędzia jakich używa oraz zadania jakie ma do wykonania w zależności od pory roku. Oglądały filmy edukacyjne i odbyły wirtualny spacer w sklepie ogrodniczym. W działaniach praktycznych Kaczuszki ozdobiły malunkami skrzynie w których posadziły wcześniej wyhodowane kwiaty i zioła. Dzieci podczas zajęć wykonały prace plastyczne z wykorzystaniem przeróżnych materiałów (nieużytków). Kaczuszki poznały różne rośliny i ich zastosowanie w życiu codziennym i stworzyły „Katalog roślin", które zbierały na spacerach z rodzicami. Na zakończenie projektu dzieci otrzymały dyplomy „Małego ogrodnika” oraz wykonały stworki z wykorzystaniem trocin i nasion trawy.
|