Dzień Twórczej Aktywności

15 czerwca odbyły się w naszym przedszkolu kolejne zajęcia realizowane w ramach „Dnia Twórczej Aktywności - Niecodzienna wyprawa” - o tematyce  „Wyprawa morska po skarb”...

 

        15 czerwca odbyły się w naszym przedszkolu kolejne zajęcia realizowane w ramach „Dnia Twórczej Aktywności - Niecodzienna wyprawa” - o tematyce  „Wyprawa morska po skarb”...

 

          W grupie Słoneczek zajęcia rozpoczęły się w tym dniu zabawą słuchową pt. „Odgłosy morza”. Następnie nauczycielka recytowała wiersz pt. „Wakacyjny sen” po czym dzieci rozmawiały przy ilustracjach i pamiątkach przywiezionych z nad morza na temat jego treści. Kolejno dzieci zamieniły się w marynarzy, pływających na statku – chuście animacyjnej.

 

 

 

 

          Dzieci – marynarze ratowali podróżników, którzy „wypadli” za burtę, bawili się w zabawę pt. „Kogo brakuje” – w trakcie której próbowali odgadnąć kto się schował pod chustę. Przedszkolaki wylewały wodę ( piłeczki ) za burtę. Bawiły się w zabawę z kolorami pt. „Bezludna wyspa – szukaj kolorów” oraz uciekały przed „rekinem” a na koniec zabaw z chustą dzieci schodziły ze statku na ląd po zrolowanej chuście.

 

 

 

 

          Kolejno przyszedł czas na łowienie rybek i zabawę pt. „Kuferek ze skarbami” – podczas której dzieci odgadywały za pomocą dotyku co znajduje się w środku. Następnie wysłuchały historii opowiedzianej przez muszlę przykładając muszlę do ucha i opowiadały, co widziała muszla. Na koniec przedszkolaki wykonały wesołe rybki techniką origami półpłaskiego z koła, które zaprezentowały w galerii prac dla rodziców.  

 

 

 

 

 

          „Wyprawa morska po skarb ”- podróż przez kraje Unii Europejskiej do Grecji. Pod takim hasłem „Żabki” rozpoczęły kolejny z rocznego cyklu „Dzień Aktywności Twórczej”. Zajęcia miały na celu rozbudzanie zainteresowań: krajami Unii Europejskiej, morzem, kształcenie umiejętności wyrażania uczuć w sferze werbalnej, ruchowej i plastycznej: spotkanie z piratami i marynarzami, wykonywanie makiety podwodnego świata. Na wstępie nastąpiło omówienie celu podróży – odgadywanie zagadek z map „Polska”, „Europa”. 

 

 

 

 

          Dzieci poznały państwa sąsiadujące z Polską, które należą do Unii Europejskiej– rozmowa kierowana z dziećmi. Każde dziecko otrzymało bilet – karty do gry „Piotruś poznaje państwa świata”. Następnie „Żabki” wzięły udział w zabawie integracyjnej – „Idzie zuch”. Odgadywały cel podróży ukryty w haśle utworzonym  z głosek – „Grecja”. Wyruszył  w podróż - improwizacja ruchowa – dzieci pokonują granice: góry, wodę, morze. „podróż różnymi środkami lokomocji”.

 

 

 

 

          Spotkanie w „Niemczech, Słowacji, Czechach, Francji, Włoszech” - stosowanie form powitalnych w tym języku – odpowiednika „dzień dobry”.  Kolejnym punktem zajęć była zabawa ruchowa z el. tanecznym przy piosence „Żaglówki”. Wyprawa statkiem po Morzy Śródziemnym – witamy Grecję. Następnie „Żabki” poznawały „Skarby kultury - zabytki” – dz. starsze: – odczytywały nazwy – hasła, dz. młodsze: wyszukiwały prawidłowy obrazek  / np. Ateny, Akropol, ser Feta, oliwki, zabytki /. „Płynąc statkiem po Morzu Śródziemnym” dzieci brały udział w  zabawie ruchowej „nurkujemy – fotografujemy życie w głębi morza”.

 

 

 

 

          Następnie wykonywały „Rybki- mobile” - przy stolikach projektowały ryby, ośmiornice, rozgwiazdy samodzielnie lub wg wzoru z bloku. Następnie wycinały sylwety, ozdabiają je kredkami i naciętą gąbką, dziurkowały dziurkaczem, przeciągały sznurki i łączyły je w całość na krzyżaku ze słomek z pomocą nauczyciela. Zajęcia zakończyła zabawa integracyjna przy muzyce „Kolory”.

 

 

 

 

 

 

Tagi