Dzień Twórczej Aktywności

"Niecodzienna wyprawa - Pracownia odkrywcy"...

 

          Kolejnym tematem realizowanym w ramach „Dnia Twórczej Aktywności - Niecodzienna wyprawa” - była  „Pracownia odkrywcy”. W dniu 15 grudnia grupa „Słoneczek i „Żabek” została małymi naukowcami.

 

          „Słoneczka” rozpoczęły swą podróż od zagadek, a następnie przeszły do obserwacji wody określając jej cechy oraz do zabawa podczas, których rozpuszczały w wodzie różne produkty spożywcze próbując odpowiedzieć na pytanie „Co się rozpuszcza, a co nie?”.

 

 

 

 

          Kolejnym zadaniem było udzielenie odpowiedzi na pytanie „Czy to też woda?” podczas zabaw z kostkami lodu. Następnie przyszedł czas na zabawy ruchowe podczas, których dzieci zamieniały się w kropelki wody – dzieci były małymi i dużymi kropelkami wody oraz deszczykiem próbując wsłuchać się w muzykę.

 

 

 

 

 

 

          Kolejnymi doświadczeniami w tym dniu były zabawy z mikroskopem gdzie dzieci oglądały z bliska krople wody oraz rozpuszczone w niej produkty.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Następnie wspólnymi siłami utworzyliśmy wulkan z użyciem wody, octu i sody oczyszczonej, który niesamowicie zachwycił dzieci oraz nadmuchaliśmy balon za pomocą gorącej wody. Na zakończenie zajęć puszczaliśmy bańki mydlane, które dzieci tak uwielbiają.

 

 

 

 

 

          Żabki po przywitaniu się „Iskierką” przystąpiły do przeprowadzania eksperymentów z wodą. Ich celem było: rozwijanie ciekawości świata i wyobraźni poprzez obserwację zjawisk, doświadczenie i eksperymentowanie.

 

 

 

 

 

 

 

 

          Najpierw mali naukowcy próbowali odpowiedzieć na pytanie: - dlaczego ludzie wkładają ciepłą odzież?; - do czego służą termosy?; - po co smarujemy ręce i twarz ochronnym kremem?  W tym celu sprawdzili funkcję izolatora –utrzymywanie stałej temperatury. Do termosu i kubka została nalana taka sama ilość zimnej wody – na zakończenie zajęć stwierdziły, że woda w termosie jest nadal zimna a woda w  kubeczku jest cieplejsza. Następnie posmarowały kremem jedną dłoń i wkładały obie,  kolejno do miseczki z zimną wodą- duże zaskoczenie wywołał fakt, że nakremowana dłoń jest cieplejsza.

 

 

 

 

 

 

 

 

          Po przerwie ruchowej  - „Gimnastyce” dzieci przystąpiły do sporządzania różnych rodzajów mieszanin – roztworów nasyconych i nienasyconych. Odgadywały rodzaje użytych substancji: cukier, sól, grysik, plastikowy granulat, farba plakatowa – ich stopień rozpuszczenia się w takiej samej ilości wody. Na koniec przeprowadziły doświadczenie z krystalizacją soli –pokaz kryształów tworzących się w przyrodzie – „Żabki” oglądały kryształki soli kamiennej z Wieliczki i Bochni.  Niestety na wynik tego eksperymentu będą musiały poczekać kilka dni. Podczas zajęć wszystkie dzieci wykazywały się dużą aktywnością.

 

 

 

 

 

 

 

Tagi