Dzieci z obu oddziałów uczestniczyły we wspólnych zabawach ruchowych organizowanych w małych zespołach obejmujących wszystkie grupy wiekowe...
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
“Raz, dwa , trzy - ćwiczę Ja i ćwiczysz Ty”
W pracy wychowawczo- dydaktycznej prowadzonej w naszej placówce dużą uwagę przywiązujemy do kształtowania umiejętności społecznych. Wprowadzamy dzieci w świat wartości moralnych i system pożądanych zachowań oraz wspieramy działania wychowawcze rodziców. Dzieci przekraczając próg przedszkola uczą się funkcjonowania w grupie i porozumiewania z dziećmi i dorosłymi, poznają zasady zgodnej zabawy, współpracy i współdziałania. Stwarzamy sytuacje, w których w praktycznym działaniu, wychowankowie zdobywają nowe umiejętności, przyzwyczajenia i poznają wzory postępowania społecznego.
W celu podniesienia jakości pracy przedszkola w w/w zakresie i dostrzegając wartości Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne zrodził się pomysł wprowadzenia innowacji. Atrakcyjność MRR polega przede wszystkim na jej prostocie i naturalności. Metoda ta poprawia komunikację dziecka z otoczeniem uaktywniając „ język ciała i ruchu”. Zajęcia prowadzone tą metodą dają dobre efekty w stymulacji rozwoju psychicznego i fizycznego a także sprawiają wiele radości uczestnikom.
Zastosowanie tej metody w trakcie zabaw umożliwi dzieciom rozwijanie świadomości samego siebie i innych osób za pomocą ruchu oraz kształtowanie umiejętności niezbędnych w życiu społecznym.
Pierwszy etap – październik 2014.: Dzieci bawiły się we własnym gronie w oddziałach uczestnicząc w zabawach kształtujących świadomość własnej osoby i schematu ciała. W tym etapie przeprowadzono warsztaty dla rodziców celem zapoznania ich z Metodą Ruchu Rozwijającego. Rodzice mieli okazję zabawy wspólnie z dzieckiem.
Drugi etap - listopad 2014r.: Dzieci z obu oddziałów uczestniczyły we wspólnych zabawach ruchowych organizowanych w małych zespołach obejmujących wszystkie grupy wiekowe. Zaproponowane ćwiczenia kształtowały świadomość własnej osoby i innych osób oraz ułatwiały nawiązywanie kontaktów z nimi. Rozwijano pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa dzieci.
Trzeci etap - grudzień 2014 - czerwiec 2015: Dzieci z obu oddziałów będą uczestniczyć we wspólnych zabawach ruchowych. Zajęcia będą rozpoczynać się zabawą integracyjną. Potem przedszkolacy ćwiczyć będą w parach- dzieci same dla siebie nawzajem będą partnerami. Dzieci doświadczać będą relacji opiekuńczej czyli „z”, relacji „przeciwko” i relacji „razem”. Pary będą dobierane w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Raz np.: trzylatek będzie ćwiczyć z czterolatkiem a pięciolatek z sześciolatkiem, innym razem trzylatek będzie ćwiczyć z sześciolatkiem a czterolatek z pięciolatkiem. Zabawy kończyć się będą zabawami grupowymi, w tym również wzbogacanymi rekwizytami jak np. chusta animacyjna, rytmiczne apaszki.
Zajęcia z wykorzystaniem elementów MRR odbywają się 2 razy w miesiącu wg ustalonego harmonogramu. Czas trwania poszczególnych zajęć to ok. 15,30 minut
HARMONOGRAM ZAJĘĆ
16 i 29 pażdziernik 13 i 26 listopad 11 i 17 grudzień 8 i 28 styczeń 12 i 25 luty 12 i 25 marzec 9 i 22 kwiecień 14 i 27 maj 11 i 17czerwiec
|