Raz,dwa, trzy-ćwiczę Ja i ćwiczysz Ty

Dzieci z obu oddziałów  uczestniczyły we wspólnych  zabawach ruchowych organizowanych w małych zespołach  obejmujących wszystkie grupy wiekowe...

 

 

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

 

“Raz, dwa , trzy - ćwiczę Ja i ćwiczysz Ty”

 

 

W pracy wychowawczo- dydaktycznej prowadzonej w naszej placówce dużą uwagę przywiązujemy do kształtowania umiejętności społecznych.  Wprowadzamy dzieci w świat wartości moralnych i system pożądanych zachowań oraz wspieramy działania  wychowawcze rodziców. Dzieci przekraczając próg przedszkola uczą się funkcjonowania w grupie i porozumiewania z dziećmi i dorosłymi, poznają zasady zgodnej zabawy, współpracy i współdziałania. Stwarzamy sytuacje, w których w praktycznym działaniu, wychowankowie zdobywają nowe umiejętności, przyzwyczajenia i poznają wzory postępowania społecznego.

 

          W celu podniesienia jakości pracy przedszkola w w/w zakresie i dostrzegając wartości Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne zrodził się pomysł wprowadzenia innowacji.

          Atrakcyjność MRR polega przede wszystkim na jej prostocie i naturalności. Metoda ta poprawia komunikację dziecka z otoczeniem uaktywniając „ język ciała i ruchu”. Zajęcia prowadzone tą metodą dają dobre efekty w stymulacji rozwoju psychicznego i fizycznego  a także sprawiają wiele radości uczestnikom.

 

          Zastosowanie tej metody w trakcie zabaw umożliwi dzieciom rozwijanie świadomości samego siebie i innych osób za pomocą ruchu oraz kształtowanie umiejętności niezbędnych w życiu społecznym.

 

 

Pierwszy etap – październik 2014.: Dzieci bawiły się we własnym gronie w oddziałach uczestnicząc w zabawach kształtujących świadomość własnej osoby i schematu ciała. W tym etapie przeprowadzono warsztaty dla rodziców celem zapoznania ich z Metodą Ruchu Rozwijającego. Rodzice  mieli okazję zabawy wspólnie  z dzieckiem.

 

 

 

 

 

 

Drugi etap -  listopad 2014r.:  Dzieci z obu oddziałów  uczestniczyły we wspólnych  zabawach ruchowych organizowanych w małych zespołach  obejmujących wszystkie grupy wiekowe. Zaproponowane ćwiczenia kształtowały świadomość własnej osoby i innych osób oraz ułatwiały  nawiązywanie kontaktów z nimi. Rozwijano pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa dzieci.

 

 

     

 

  

 

 

     

 

   

 

 

Trzeci etap - grudzień 2014 - czerwiec 2015: Dzieci z obu oddziałów będą uczestniczyć we wspólnych  zabawach ruchowych. Zajęcia będą rozpoczynać się  zabawą integracyjną. Potem przedszkolacy ćwiczyć będą w parach- dzieci same dla siebie nawzajem będą partnerami. Dzieci doświadczać  będą relacji  opiekuńczej czyli „z”, relacji „przeciwko” i relacji „razem”. Pary będą dobierane w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Raz np.: trzylatek będzie ćwiczyć z czterolatkiem a pięciolatek z sześciolatkiem, innym razem trzylatek będzie ćwiczyć z sześciolatkiem a czterolatek z pięciolatkiem. Zabawy kończyć się będą zabawami grupowymi, w tym również wzbogacanymi rekwizytami jak np. chusta animacyjna, rytmiczne apaszki.

 

 

Zajęcia z wykorzystaniem elementów MRR odbywają się 2 razy w miesiącu wg ustalonego harmonogramu. Czas trwania poszczególnych zajęć to ok. 15,30 minut

 

HARMONOGRAM ZAJĘĆ

 

 

16 i 29 pażdziernik  

13 i 26 listopad

11 i 17 grudzień

8 i 28 styczeń

12 i 25 luty

12 i 25 marzec

9 i 22 kwiecień

14 i 27 maj

11 i 17czerwiec

 

 


 

 

 



  

 

 

Tagi