W oddziale III „Żabek” w był realizowany Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”, którego głównym celem było rozwijanie i promowanie czytelnictwa w całej Polsce i za granicą głównie na podstawie publikacji …
W ciągu całego roku szkolnego w grupie „Żabek” w był realizowany Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” i była to kontynuacja projektu z ubiegłego roku. Koordynatorem była nauczycielka pani Alina Molenda. Głównym celem projektu było rozwijanie i promowanie czytelnictwa w całej Polsce i za granicą głównie na podstawie publikacji wydawanych i sprzedawanych przez Grupę MAC S.A. Składał się on z sześciu modułów: „CZYTAMY RAZEM Z MAŁYM MISIEM”- moduł I OPIS: Dzieci wraz z nauczycielem i wybraną w ubiegłym roku grupową maskotką – misiem „Bajusiem” odbywają w roku szkolnym 2022/2023 czytelniczą podróż po domach przedszkolaków. W przedszkolu miś zamieszkał w kąciku czytelniczym. „Bajuś” był obecny na zajęciach przeprowadzanych w ramach projektu w roli przewodnika po świecie literatury. Na karcie dzienniczka rodzice wpisywali tytuł utworu, który został przeczytany a dzieci wykonały pamiątkowy rysunek. PROJEKT DLA NAUCZYCIELI - „EMOCJE W ŻYCIU CODZIENNYM” - moduł II OPIS: Projekt zainaugurowany został w Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego (10.10.2022). Jego głównymi celami było upowszechnienie polityki zdrowia psychicznego oraz edukacja społeczna w zakresie profilaktyki zaburzeń emocjonalnych i psychicznych oraz przeprowadzenie przez nauczycielkę zajęć na temat emocji, np. z wykorzystaniem scenariuszy zajęć i opowiadań Anety Konefał: „Gdzie mieszka złość?” (złość), „Po deszczu zawsze wychodzi słońce” (smutek), „Nie bój się, Misiu” (strach), „Nieśmiałość” (nieśmiałość) – w materiałach: plik „Misiowe opowiadania”, „PAMIĘTNIK NASZEJ GRUPY” - moduł III OPIS: Moduł promujący wartość wychowania przedszkolnego. Promowanie wartości wychowania przedszkolnego ma na celu pokazanie, jak ważna w życiu każdego dziecka jest edukacja przedszkolna. Przedszkole to miejsce przyjazne wszystkim dzieciom, które może im pomóc w zdobyciu doświadczeń. Dzieci uczęszczające do przedszkola rozwijają poczucie niezależności, stabilizacji, a wraz z nią – poczucie bezpieczeństwa. Celem modułu było zwrócenie uwagi na korzyści, jakie dzieci odnoszą dzięki uczestnictwu w życiu grupy przedszkolnej. Zostały one zaproszone do samodzielnego projektowania pamiętnika grupy przedszkolnej (adekwatnie do ich wieku, potrzeb i umiejętności). „ZMISIOWANE ZAJĘCIA - moduł IV OPIS: Zajęcia miały charakter nietypowy, np. przeprowadzenie eksperymentu, dzień bez zabawek, zajęcia dla dzieci z innej grupy lub dla rodziców, gdzie to rodzice wcielą się w role przedszkolaków. Wybór należał do dzieci. Wybrać rodzaj zajęć, przeprowadzając głosowanie według podanej instrukcji, ustalały ich przebieg oraz przygotowały odpowiednie pomoce dydaktyczne lub karty pracy. „MAŁY MIŚ I ZDROWE NAWYKI” - moduł V OPIS: Najważniejszym celem modułu było rozwijanie u dzieci zdrowych nawyków. Dzieci poznały misiową definicję nawyku i wspólnie zastanawiały się, jakie nawyki służą zdrowiu. Miś zwrócił ich uwagę na znaczenie nawyku zdrowego odżywiania się i zachęcił je do skomponowania posiłku inspirowanego bajką. Dzieci będą tworzyły planery nawyków, które będą kształtować w domach razem z rodzicami, m.in. nawyk wieczornego czytania (zdrowie psychiczne dzieci ). „SPACERKI LITERACKIE” - moduł VI OPIS: Dzieci zaprojektowały wspólnie z nauczycielem „spacerową torbę” zawierającą przyrządy opisane przez Małego Misia, np. „obłoczkownik” czy „łapacz uśmiechów”. Odbywały spacery, w celu obserwowania otoczenia, rozwiązywały zadania literackie. Podczas spacerów próbowały samodzielnie wykonać zdjęcia, które posłużyły im jako matryca do nietypowych zajęć plastycznych. Na zakończenie projektu 14 czerwca każde dziecko z grupy „Żabek” otrzymało: imienny dyplom uczestnictwa w rocznym projekcie, książkę „Papierowe zabawy”- doskonalącą sprawność manualną i ćwiczącą orientację na kartce oraz lizaki. Nasze przedszkole zdobyło Certyfikat Wzorowej Placówki. |