Podsumowanie Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Z kulturą mi do twarzy"...
W projekt zaangażowały się wszystkie trzy oddziały z naszego przedszkola. Od października zaczęliśmy realizować zadania z III modułu, dzieci poznawały i przypominały sobie zasady dobrego zachowania oraz reguły panujące w grupie. Wprowadziliśmy "Tydzień uprzejmości", który tak naprawdę dzieci stosowały przez cały rok szkolny. Wielką radość i zaangażowanie sprawiły przedszkolakom występy dla Babć i Dziadków, które zostały nagrane i udostępnione na stronie naszego przedszkola oraz Jasełka, podczas których starszaki śpiewały kolędy i pastorałki. Z powodu pandemii Jasełka zostały nagrane na płyty CD i rozdane rodzicom oraz władzom Gminy Oświęcim. Dzieci aktywnie wzięły udział w zajęciach muzycznych, podczas których uczyły się nazw, brzmienia i wyglądu instrumentów. Wielkie poruszenie sprawiło stworzenie "żywego obrazu" oraz poznanie "mistrzów pędzla". Średniaki świętowały "dzień teatru" i wykonały piękne prace plastyczne, stworzyły wystawę i udały się na spacer po galerii sztuki. Starszaki zrobiły pacynki, wykonywały krótkie przedstawienia ze swoimi kukiełkami i przygotowali wystawę pacynek. Przedszkolaki wcieliły się w rolę architektów i konstruowały z klocków budowle na wzór słynnych zabytków. Maluszki poznały piękno tradycji Rajska i Oświęcimia. Odbyły się warsztaty ludowe podczas których dzieci wykonywały ozdoby bożonarodzeniowe i wielkanocne. Dzieci uczyły się tańca krakowiaka i wykonywały próby haftowania. Poznały historię, herb i ważne zabytki naszej miejscowości, wykonały pamiątkowy album, który został przekazany Sołtysowi. Zorganizowaliśmy dzień wspomnień i zadumy. Regularnie czytaliśmy przedszkolakom literaturę, raz w tygodniu realizowaliśmy bajkoterapię, podczas której poruszaliśmy problemy aktualnie nurtujące dzieci. Zorganizowaliśmy w przedszkolu spotkanie on-line z pracownikiem Instytutu Praw Człowieka poruszające tematykę osób niepełnosprawnych w ramach zadania "Bez barier". Przedszkolaki poznały jak zachowywać się kulturalnie przy stole, zasady savoir vivre oraz w jaki sposób wcielić się w rolę kelnera i klienta w restauracji. Projekt był dla nas ambitny, poruszał ważne dla wieku przedszkolnego tematy i wniósł ciekawe pomysły do realizacji przez dzieci. |